donderdag 12 februari 2009

Australia - bushfires

Het heeft ondertussen de wereldpers gehaald: bushfires in Australia. Ik vernoemde het in de vorige post even: de branden nabij Churchill, de plaats waar ik verbleef. Toen ik de plaats verliet leken de bosbranden onder controle.
Niets was minder waar. Toen ik mijn weg via Melbourne naar Sydney had gemaakt was de wind ondertussen gedraaid en had de vuren aangewakkerd. Tevens, waren naast Churchill ook andere grote branden begonnen. Brandweerlui waren druk in de weer om overal de branden onder controle te krijgen, maar de wind werkte niet echt mee, een inferno tot gevolg. Het straatbeeld van Chruchill zag er dan ook zo uit:


De temperaturen zijn ondertussen gedaald en steeds meer branden zijn onder controle, de schade is amper te overzien. Nu is de grote klopjacht begonnen naar de daders....

2 opmerkingen:

  1. Ja Phlip, we hebben veel aan jou gedacht. Maar het thuisfront stelde ons gerust. Wees toch maar voorzichtig en laat je goed adviseren door Aboriginals!
    Grtz,
    Nonkel Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... Deze waren waarschijnlijk iets te dronken om zinnig advies te geven.

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je een reactie op ons berichtje?
Laat gerust iets na - we lezen het onderweg wel!