vrijdag 30 januari 2009

Australia - Victoria

Om niet steeds ellelange dagen in trein of bus te zitten neem ik de vlieger van Alice Springs naar Melbourne. Ik ga op visite bij Jozef (een kozijn van mijn opa) in Churchill (150km uit Melbourne). Ik hoopte dat het zuiden wat meer verkoeling ging bieden dan de temperaturen midden in de woestijn... Jammer genoeg kom ik hier temidden van de heetste hittegolf ever in Australia. Het is hier nog harder puffen als naast Uluru: 43 C.
Met Jozef ga ik op excursie naar Phillip Island, we willen wat verkoeling vinden voor de enorme hitte. Op Phillip Island hopen we de zonnende zeeleeuwen te spotten, maar het blijkt te warm voor hen, dan maar een frisse duik in het water. Een idyllisch weggetje dat we 's ochtends namen is 's avonds afgesloten door 3 verschillende bushfires. Grote rookwolken stijgen op achter de heuveltoppen. De bushfires zelf waren gevaarlijk dichtbij! Slechts 10 km van waar ik verbleef. Vingers kruisen dat de wind niet draait, anders is het bbq-me.
Na wat in Churchill rond gehangen te hebben loop ik natuurlijk ook nog even langs Melbourne. Nadal klopte Federrer en de laatste restjes Zwisters druipen af, de spaniaarden zijn het nog aan het vieren. Ik kuier wat rond in Melbourne, wat een gezellig sfeertje uitstraalt. De stad is nog maar 150 jaar oud, maar de kleine steegjes ademen wel gezelligheid uit. Ik bezoek ook nog een oude Delftse maat, en op zijn appartement doen we een echte bbq, ozzy style. Het weer is ook wat koeler geworden, dus het is hier echt wel gezellig. Zo gezellig zelfs dat mijn ma en pa al vrezen dat ik hier ga blijven plakken....

4 opmerkingen:

  1. oef , niet dus,
    gelukkig,
    het is ook zo ver he om ff binnen te wippen.

    kusje
    Mams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag philip, paps hier.
    we zullen je nu waarschijnlijk een hele tijd moeten missen. geen tijd voor blog of mail. geniet maar met volle teugen van het paradijselijk vakantiegevoel samen met Patricia.
    we gaan je niet teveel storen....haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hej Philip

    Hopelijk ben je niet in de buurt van die bosbranden en ben je zwaar aan 't genieten van Australiƫ. Die kennis van mij in Australiƫ is net verhuisd naar Sidney, dus als je daar nog langs komt moet je hem maar eens aanspreken (zie facebook).

    Het lijkt me echt een fantastisch land!!!

    ah trouwens er is daar, in sydney, nu ook een ex-klasgenootje van handelswetenschappen aan 't rondtrekken, nathalie van Nueten, Jens van Rieneke kent haar ook, ze heeft daar ook een telnr.. kan soms handig zijn, ik denk dat ze daar nu een paar weken is.

    Ben er eindelijk nog eens toegekomen om heel de blog te lezen en 't is echt fantastisch wat je al allemaal gezien hebt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't is trouwens Parkhurst Rockhampton dat ie woont :s
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je een reactie op ons berichtje?
Laat gerust iets na - we lezen het onderweg wel!