woensdag 1 april 2009

SA - Santiago naar Buenos Aires

In Santiago aangekomen... De stad is gewoonweg Europa. Je hebt niet het gevoel dat je in Zuid Amerika bent. Het zou een Madrid of Barcelona kunnen zijn. Chile is niet voor niets het eerste First world (ipv 3de wereldland) land van Zuid Amerika. Booming Industry, een bloeiende metropool, iedereen mee met de laatste trends en mode... Het is niet het Zuid-Amerika dat ik laatst zag (dat is in een vorige reis) in Peru of Bolivia.
Ik doe een tour de ville en bezoek de verschillende musea hier aanwezig. De copa de Ameria (Zuid Amerikaanse Champions League) is volop aan de gang dus de straten lopen leeg vanzodra ier een voetbalmatch wordt gespeeld. Ik, de voetballeek, word meegezogen in de hype. Chile-Urugay (0-0) maar dat niet zonder gebulder en getier, Chili gaat door, feest!
Patricia wacht me op in Buenos Aires, dus ik vertrek na enkele dagen Chili al naar mijn Argetinia. Daar de reis meer dan 26 uur is wil ik een tussenstop maken in Mendoza, om kennis te maken met de wijn van Argentinia. Een tour de Bedegas brengt me langs de verschillende wijnhuizen waar ik kan proeven van de shyrah, Cabernet Souvignon en Malbec, de lokale druifsoorten. Ik doe de tour met de fiets, en ik kan je verzekeren dat dit na een paar bodegas niet zo vlot gaat als in het begin, maar ik haal het eind. Mijn favoriet is nog steeds Lamarke, een franse wijnboer...
Een Bus-cama - letterlijk een bed bus - verder sta ik eindelijk in de zuid amerikaanse lichtstad buenos Aires. Eens een van de meest welvarende steden in de wereld (de stad had een metro netwerk voor Parijs), nu genoemd in een zucht met de andere zuid amerikaanse steden, maar de spirit continues. Economische val van de Arg. Pesos of niet, this city rocks, and that is what I'm about to discover...

1 opmerking:

Heb je een reactie op ons berichtje?
Laat gerust iets na - we lezen het onderweg wel!