maandag 20 april 2009

en dan...

Het leven is kiezen zegt men wel eens, en zo stond ook ik voor een moeilijke keuze. Reizen of de roep van mijn vriendin beantwoorden en terug naar huis keren? Ik ben ondertussen zes maand en half weg en dat betekent niet alleen reizen maar ook weg van mijn vriendin Patricia. Ze was een aantal keren langsgekomen - wat voor haar niet altijd even makkelijk was - maar wat zeker de moeite waard was voor ons beiden. Het was voor haar niet makkelijk om de voorbije maanden haar weg te vinden in het Belgenland... Daartoe neem ik de weg van de liefde, en kort ik mijn trip wat in. Dit laatste bericht wordt dan ook niet geschreven aan de watervallen van Iguazu of uit Tango-city Buenos Aires, maar uit Belsele City, Belgium.
Ja, ik ben terug in België, met een valies vol reisverhalen en een berg foto's. Mijn reis was voor me onvergetelijk, en laat je zeker even relativeren wat we hier in het Westen hebben. Het heeft ook mijn wereld verwijdt; Australië ligt achter de hoek en Azië op een boogscheut. Mijn reis bracht me inzichten die ik niet kon krijgen op school of bij werkgevers. Ik kan het iedereen aanraden, er eens op uit te trekken, niet langs de voorgekouwde, opgepoetste paadjes maar langs de weg die de lokale dorpsbewoner er neemt. Er is zo veel te zien. "Het is beter een mijl te reizen dan om duizend boeken te lezen" zei Confucius nog en dat is nu meer dan Oosterse Wijsheid.

2 opmerkingen:

  1. hey groot gelijk dat je voor je vriendin gekozen hebt . is olivier ook mee naar huis of is die daar nog ???groetjes van excollega's van olivier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ellen Brusselaers23 april 2009 om 18:06

    nu tijd voor een wereldreis in de liefde ;) Als je nog eens op zo'n avontuur vertrekt, hou me op de hoogte, 't is zalig om zoiets te lezen en hoop dat ik toch een pak van die landen ook eens ga zien. bedankt dus voor de blog :) 't was leuk om lezen

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je een reactie op ons berichtje?
Laat gerust iets na - we lezen het onderweg wel!