dinsdag 17 maart 2009

Nieuw Zeeland - South Island (3)

Terug in Christchurch. Val weer binnen bij Pieter om even uit te blazen. Met Shouna (Pieter's vriendin = kiwi) brainstorm ik de komende dagen over wat boom-opties. Mijn eerste vraag toen ik hier aankwam was nl. waar zijn al die bomen naar toe? Wie weet komt het ooit nog tot een ngo?
Een paar daagjes rust had me goed gedaan, het weer was ook wat verbeterd en ik terug op pad. Verder naar het Noorden langs de Oost-Kust. Rotorua intrigeerde me daar verschillende mensen al met hun foto's waren komen tonen waarop duikende walvissen, orkas en een groep dolfijnen stond. Ik wou ook zo'n foto. Een prachtige baan langs de kust bracht me al in contact met de groep dolfijnen die vrij dichtbij zwommen en sprongen. Minder goed nieuws in Rotorua was dat de boottochten gecancelled waren omdat de walvissen te veraf waren. Jammer. Maar verschillende zeehondcolonies langs de weg fleurden me op. Kleine dartelende zeehondjes die er spelen, leuk zicht.
Ik rij verder Noordwaarts naar het Abel Tasman Park. Hier heeft Abel Tasman, de Nederlandse ontdekkingsvaarder voor het eerst Nieuw Zeeland aangedaan, maar is hier na een kleine encounter met de Maouri snel weer vertrokken (hij hoorde hun strijdhoorn en dacht dat het een welkomstdeuntje was en antwoorde op de klaroen wat voor de Maouri zoveel betekende als oorlog). Het park heeft goudgele stranden en dichtbegroeide heuvelruggen. Ik trek er met een kayak langs. Dit is niet altijd even makkelijk daar de golven dikwijls over de kayak heenspoelen.
Ik kampeer weer in een afgelegen plaatsje, maar kan geen oog dicthdoen door de verschillende possums die tegen elkaar op staan te roepen.
Na mijn Tasmaans avontuurtje doe ik de Queen Charlotte Sounds aan voor een lazy Sunday. De Sounds hebben iets weg van Denemarken zoals mijn vader al verschillende keren opmerkte. Uit de Sounds vertrekt ook de Ferry boot naar Wellington. Auto onderin het ruim en dan op het zondek van het uitzicht genieten (het was even stress in de octhend toen bleek dat ik de verkeerde ferry had geboekt: Wellington - Picton in plaats van andersom, maar het kwam allemaal nog goed).
In de tussentijd had ik een interview met No Drugs No Dope, wie zin heeft kan het nalezen:
sponsor

1 opmerking:

  1. Prachtig!! Nieuw Zeeland staat duidelijk ook op m'n lijstje!
    Seg broer, ik had nooit gedacht dat jij een benjijumpke zou wagen!?
    Waarschijnlijk zult ge eerst de kat uit de boom gekeken hebben en alle materiaal goed gecontroleerd hebben voor deze gewaagde actie!
    Zijt toch maar voorzichtig met het wildkamperen, jumpen en vliegen.
    Nog een maandje en gij zijt terug heb ik gehoord! Klopt dat? Er is hier blijkbaar niemand die goed weet wanneer ge nu terugkomt.. laat iets weten dan kan ik inplannen tegen wanneer m'n spandoek moet af zijn :)
    Tot binnenkort!
    Kus, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je een reactie op ons berichtje?
Laat gerust iets na - we lezen het onderweg wel!