donderdag 15 januari 2009

Singapore & exit Asia

Singapore en mijn laatste dagen Azia. Ik strand terug bij David die me nog enkele onverkende hoekjes van Singapore laat zien. Ik maak van de dagen hier vooral gebruik even op adem te komen en me voor te bereiden op de volgende fase: Australia.
De laastste avond spreek ik eerst af met Tante Ann (die is hier samen met Stephane) en we doen een gezellig dineertje en terasje. Achteraf rendez-vous op daaf zijn appartement. Ik neem Olivier en Stephane mee, want Daaf heeft grootse plannen: voor een vlucht mag je niet slapen.
En dat probeert hij vol te houden ook: eerst wat drankjes op zijn appartement met nog een belgisch koppeltje, en dan afzakken naar de Supper Club, chique keet (jammer genoeg haken Olli en Stephane af) om dan in de vroege uurtjes mijn spullen op te halen chez Daaf.Mission accomplished. Nachtje door. Nu nog de MRT naar de luchthaven nemen (iets te lang gewacht waardoor ik echt moet sprinten voor de vlucht, but we've made it).
Goodbye Asia. Einde van een groot hoofdstuk in mijn reis. 3 maanden trok ik (eerst met Olivier, dan alleen) doorheen het kleurrijke India, zocht ik verfrissing -na de aanval op mijn zintuigen in Varanasi - in Nepal en vloog ik door naar Thailand om van Pad Thai naar Thai massage en een dan nog een romantisch eilandje (Koh Chang) te doen. Chilling out in Laos en genieten van het kapitalistisch communisme in Vietnam en er de restanten van de 'Nam op te zoeken. Met de bike doorheen de Cardamom mountains om dan Cambodia af te sluiten met de tempel van Angkor.
Nieuwjaar in Singapore en een toertje in Malaysia. Een hele boterham, maar ik heb er echt van genoten. Australia ligt nu voor me, I'm going down under.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb je een reactie op ons berichtje?
Laat gerust iets na - we lezen het onderweg wel!